poniedziałek, 31 lipca 2017

"NAWAŁNICA MIECZY:STAL I ŚNIEG" George R.R.Martin

Mało kto pozostaje w zamkach, kiedy nadchodzi zima. 
Jaime Lannister i Brienne z Tarthu podążają ku wolności Sansy i Aryi Stark. Ścigani przez wszystkich próbują dotrzeć do Królewskiej Przystani. 
Bran wciąż wędruje niesiony przez Hodora, ku trójokiej wronie. 
Arya przebywa długą i ciężką drogę starając się wrócić do matki. 
Kathleen Stark z całych sił wspiera Roba, który jako Król Północy ciągle bierze udział w bitwach. Jest jednak wystawiona na wiele prób wiary w samą siebie, jak i w przyszłość jej rodu. 
Sansa nadal jako zakładniczka Lannisterów przeżywa koszmar. Kiedy tylko pojawia się nadzieja na ratunek dziewczyna momentalnie ją traci i to nie bez powodu. 
Daenerys podbija serca ludzi tak jak nowe ziemie i zdobywa coraz większą armię, przygotowując się do powrotu na tron ojca. 
Na murze jak i po za nim toczy się zupełnie inna wojna. Wojna z dzikimi, jak i z czymś o wiele gorszym. 
Jakie trudności muszą pokonać bohaterowie, aby przeżyć? Kto jest największym zagrożeniem i dla kogo? Kto umrze, a kto pozostanie przy życiu? Kto okaże się wrogiem, a kto przyjacielem? 

Jestem ogromną fanką serialu, z którym jestem na bieżąco, więc rzecz jasna z grubsza wiedziałam co wydarzy się w tej powieści. To jednak serial skłonił mnie do przeczytania tej serii i jestem mu za to bardzo wdzięczna, bo książki są tak samo, jak nie bardziej wspaniałe. 
Są drobne różnice między książką, a jej serialową ekranizacją, ale jak do tej pory nie miało to tak ogromnego wpływu na rozwój fabuły. 
Właściwie podczas czytania tej jak i poprzednich części, byłam bardzo przejęta i czytałam z zapartym tchem, bo mimo, że oglądałam sezony oparte na tych tomach, to było to na tyle dawno, że nie pamiętałam zbyt wielu szczegółów, a do tego dochodzą te drobne różnice, między jednym a drugim i genialny styl pisania autora. 
Nie chcę za bardzo opowiadać o fabule, bo i tak uważam, że trochę za dużo napisałam w opisie powyżej. Mimo to o bohaterach mogę mówić bez końca, bez większych spojlerów. 
Tak jak w poprzednich tomach, powieść jest pisana z wielu perspektyw. Jeden rozdział jest o Jonie Snow, inny o Tyrionie Lannisterz lub jeszcze kimś innym. 
Jest to napisane w taki sposób i postacie, które są głównymi bohaterami danych rozdziałów są tak świetnie dobrane, że ten podział jest jedynie zaletą. 
W tej serii nie ma chyba postaci, której bym nie lubiła. Oczywiście mam kilka które lubię trochę bardziej od innych, ale nie mam żadnej za którą bym nie przepadała. 
Historia non stop się rozwija, a akcja ani na moment nie zwalnia, nawet jeśli czytelnikowi przez moment może się tak wydawać. 
Fabuła jak i bohaterowie jest świetnie wykreowana i choć na początku serii wydawała mi się bardzo poplątana, teraz jest logiczna i łatwo zorientować się kto o czym mówi. Nie tyczy się to jednak historii, a bardziej świata w którym ona się toczy. Multum nazwisk, tytułów, wysp i zamków, ale po pewnym czasie przestajemy dziwić się bohaterom jak oni mogą to zapamiętać i rozróżnić, bo sami zaczynamy to robić. 
Jeśli chodzi o wydarzenia i akcję, która dzieje się w tej powieści, to słowo masakra po części odda ten klimat. 
Wszystko jest skomplikowane w bardzo polityczny sposób. Czytelnik wie o co chodzi i na myśl przychodzi tysiąc rozwiązań danej sytuacji, niestety zawsze na drodze stoi godność rodu, pieniądze lub władza. 
Powieść kończy się w momencie, który mówi, że nie możesz nie przeczytać kolejnego tomu, dlatego ja od razu sięgnęłam po następną część. 
A tym czasem Nawałnica Miecz: Stal i Śnieg otrzymuje ode mnie 5/5 gwiazdek

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz