niedziela, 28 maja 2017

WYZWANIE POLIGLOTKI- Podsumowanie


Maj dobiega końca,  a co za tym idzie nasze wyzwanie językowe również. Ja postanowiłam nie przestawać i w czerwcu będę kontynuowała codzienną naukę hiszpańskiego, ale tak czy siak ten miesiąc trzeba podsumować.

W zeszłym tygodniu nie dodałam podsumowanie, dlatego, że tak naprawdę większość zadań było tych samych co w tygodniu drugim, dlatego też stwierdziłam, że powtarzanie tego samego nie ma sensu.
Podsumowanie Tygodnia 1 jak i Tygodnia 2 są na blogu. 

 Zadania 

  • 2(poprzednia edycja) - Lista powodów
  • 13-Cele na ten miesiąc 
  • 6-Naucz się śpiewać z pamięci hymn państwa, którego języka się uczysz 
  • 3(poprzednia edycja) - Blogi i kanały w języku, którego się uczysz 
  • 1(poprzednia edycja) - Porządek 
  • 20-Słuchaj muzyki w języku, którego się uczysz 
  • 8(poprzednia edycja) - Uważność 
  • 12(poprzednia edycja) - Radio 
  • 15(poprzednia edycja)- Duolingo
  • 16(poprzednia edycja)- Fiszki
  • 9-Znajdź zagraniczne forum
  • 15-Wywiad z osobą którą lubisz w wybranym języku
  • 21-Przeczytaj i postaraj się zrozumieć jak najwięcej z jakiegoś artykułu na portalu informacyjnym
  • 16-jeśli jeszcze tego nie robisz, zacznij traktować czas spędzony np. w kolejce lub komunikacji miejskiej, jako czas, który możesz przeznaczyć na krótką naukę, szybką powtórkę lub ćwiczenie myślenia w języku obcym
  • 7(poprzednia edycja)-Film 
  • 13(poprzednia edycja)-Film dokumentalny 
  • 18(poprzednia edycja)-Gramatyka 


Jak widzicie udało mi się zrobić sporo rzeczy z obu wyzwań, ale przede mną jeszcze dużo ciekawych zadań, które pominęłam z braku czasu lub po prostu zbyt małej znajomości języka. Mam nadzieję, że w wakacje będę mogła poświęcić dużo więcej czasu na naukę hiszpańskiego i w końcu te zadania nie będą stanowiły dla mnie żadnej trudności. 
Przez ten miesiąc moim głównym celem było osłuchanie się z językiem, powtórka tego co nauczylam się do tej pory i poznanie nowych słówek. Mój cel został wykonany!
Prawie  codziennie udawało mi się słuchać radia lub hiszpańskich piosenek i szczerze wam powiem, że od kilku dni zauważyłam, że rozumiem coraz więcej z tego co słyszę. Bardzo zadowolił mnie ten efekt, zwłaszcza, że nie mogłam poświęcić temu językowi tyle czasu ile bym chciała ze względu na szkołę.
 Powtórka słówek również dobrze mi poszła, a nauka nowych była bardzo udana. W aplikacji Tinycards nie tylko uczyłam się słówek z fiszek, które były tam podane, ale robiłam dużo własnych kart i udało mi się nauczyć wszystkich słówek z fiszek własnej roboty i połowy z testu z aplikacji. 
Poświęcilam też trochę czasu na gramatykę, ale to raczej w czerwcu przyłożę do niej większą wagę. 
To był bardzo udany miesiąc jeśli chodzi o naukę języka. Jestem z siebie dumna i zadowolona, że wytrzymałam i przez cały miesiąc codziennie poświęcałam chwilę na hiszpański. 

Mam nadzieję, że wam także maj minął bardzo pracowicie, w dobrym tego słowa znaczeniu. Jeśli braliście udział w wyzwaniu językowym napiszcie w komentarzach jak wam poszło, a jeśli nie podjęliście się tego wyzwania w maju to być może zabierzecie się za naukę wybranego przez was języka w czerwcu. 

Wyzwanie Poliglotki jest świetną formą na naukę jakiegokolwiek języka obcego poprzez rzeczy, które lubicie robić lub robicie codziennie. Zachęcam do wzięcia w nim udziału! Wszystkie informacje dotyczące wyzwania znajdziecie w poście, którego link podałam powyżej. Miłej nauki i do zobaczenia niebawem. 😉

2 komentarze:

  1. Właśnie mi przypomniałaś, że miałam wziać udział w tym wyzwaniu ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właściwie możesz zrobić to wyzwanie nawet teraz lub w przyszłym miesiącu, nie ma zakazu. ;D

      Usuń